Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kazimierzu Biskupim
Innowacja pedagogiczna metodyczno- organizacyjna
Przerwy inaczej
do realizacji na lata 2019-2021
Kazimierz Biskupi 2019
Autorzy innowacji: Maria Gutowska, Andżelika Łukaszewska
Osoby wprowadzające innowacje: Maria Gutowska, Andżelika Łukaszewska, nauczyciele
Termin wprowadzenia i czas trwania innowacji: wrzesień 2019 r. - czerwiec 2021 r. (maj- czerwiec 2019 r. innowacja pilotażowa)
Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kazimierzu Biskupim
Rodzaj innowacji: metodyczno- organizacyjna
Opis innowacji:
Innowacja "Przerwy inaczej" została opracowana zgodnie z obowiązującą podstawą programową kształcenia ogólnego. Przeznaczona jest dla uczniów naszej szkoły, którzy chcą aktywnie spędzać przerwy międzylekcyjne zachęcając również innych uczniów. Idea zabaw polega na wykorzystaniu paneli edukacyjnych oraz znanych gier planszowych przeniesionych na duży format i angażowaniu uczniów do wspólnych zabaw, dbania o bezpieczeństwo własne i innych.
Gry korytarzowe inspirują do zabaw ruchowych i intelektualnych . Żywe kolory, różnorodność kształtów i form poszczególnych gier wpływa na intelektualny rozwój uczniów. Uczą one przez zabawę i dbają o prawidłowy rozwój fizyczny, integrują uczniów naszej szkoły, również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Przykładowe gry korytarzowe:
- kółko i krzyżyk,
- twister,
- gra w klasy,
- tor przeszkód,
- tarcza.
Panele edukacyjne będą modyfikowane w zależności od potrzeb uczniów i nauczycieli.
Cele główne:
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia poprzez ruch i wspólną zabawę; zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu;
- integracja uczniów; rozwijanie prawidłowych relacji z rówieśnikami;
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni;
- podniesienie jakości pracy szkoły i poprawa bezpieczeństwa na korytarzach szkolnych podczas przerw międzylekcyjnych;
Cele szczegółowe:
- popularyzowanie aktywności ruchowej;
- rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej;
- poznanie zasad niektórych gier;
- nauka radzenia sobie z emocjami podczas wygranej i przegranej w czasie zabawy;
- wdrażanie zasad higieny osobistej;
- rozwijanie aktywnych form wypoczynku jako form spędzania wolnego czasu;
- rozwijanie kreatywności uczniów;
- rozwijanie prawidłowych relacji interpersonalnych;
- rozwijanie umiejętności szkolnych;
- motywowanie do zdobywania wiedzy poprzez zabawę;
- rozwijanie zdolności twórczego myślenia;
- kształtowanie takich cech osobowości jak: tolerancja, empatia, odwaga, sprawiedliwość itp.;
- kształtowanie postawy współdziałania zespołowego i wzajemnej odpowiedzialności;
- kształtowanie u uczniów zasad bezpieczeństwa;
- rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz wiary we własne siły.
GALERIA ZDJĘĆ